• هزینه زندگی در برلین

برلین با وجود پایتخت بودن، یکی از ارزان ترین شهرهای آلمان است. قیمت اجاره در مناطق مختلف بسیار متفاوت است، اما به عنوان یک قانون سرانگشتی، غرب برلین بسیار گرانتر از شرق است. شما می توانید یک آپارتمان یک تخته در برلین با قیمت 600 یورو به بالا اجاره کنید. به لطف جمعیت چندفرهنگی این شهر، یافتن غذاهای خیابانی کم‌هزینه مانند کباب و غذاهایی معروف شهر و همچنین محصولات در فضای باز و بازارهای غذاهای خیابانی بسیار آسان است.

  • هزینه زندگی در مونیخ

هزینه زندگی مونیخ بسیار بالاتر از برلین است. این شهر همچنان شهری با اقتصاد قوی است که در آن اجاره بها و هزینه های زندگی نسبتاً بالاست. ممکن است در مونیخ پیدا کردن یک آپارتمان یک تخته با قیمت کمتر از 1000 یورو سخت باشد. دانشجویانی که به مونیخ مهاجرت می کنند باید همیشه سعی کنند خوابگاه دانشجویی پیدا کنند تا هزینه های زندگی خود را کاهش دهند. بهتر است این کار را تا حد امکان از قبل انجام دهید، زیرا این خوابگاه ها تقاضای بالایی دارند.

  • هزینه زندگی در کلن

کلن به گرانی فرانکفورت یا مونیخ نیست، اما همچنان از برلین گران‌تر است و آپارتمان‌های یک تخته آن از حدود 800 یورو شروع می‌شود. کلن جمعیت زیادی از دانشجویان دارد و مانند برلین تعداد زیادی رستوران با غذاهای جهانی را در خود جای داده است که به این معنی است که اگرچه اجاره بها بالاست، اما اگر به خوبی تحقیق کنید، معاشرت و صرف غذا در بیرون می تواند ارزان باشد.

  • هزینه زندگی در هامبورگ

هامبورگ با قیمت اجاره و زندگی کمی بالاتر از برلین با کلن قابل مقایسه است. یک آپارتمان یک تخته معمولاً حدود 900 یورو در ماه هزینه دارد. این یک شهر محبوب برای دانشجویان و متخصصان جوان است و تقاضا برای آپارتمان و مسکن مانند برلین زیاد است.

  • هزینه زندگی در فرانکفورت

فرانکفورت مطمئناً یکی از گران‌ترین شهرهای آلمان برای زندگی است و پس از مونیخ در رتبه دوم قرار دارد. هزینه یک آپارتمان یک تخته بیش از 900 یورو در ماه است. خوشبختانه، چند راه برای زندگی در فرانکفورت با هزینه کمتر وجود دارد.

ارزان ترین شهر آلمان کدام است؟

وجود اینکه برلین پایتخت و همچنین یکی از هیجان‌انگیزترین مکان‌های آلمان است اما این شهر ارزان‌ترین شهر در بین شهرهای بزرگ آلمان است. جای تعجب نیست که به طور فزاینده ای در بین کسانی که به کشور آلمان مهاجرت می کنند محبوب است. چند شهر وجود دارند که با برلین قابل مقایسه یا حتی ارزان‌تر هستند، از جمله لایپزیگ، بوخوم و کیل که در آن‌ها می‌توان آپارتمان‌های یک تخته را با قیمتی حدود 500 یورو در ماه یافت.

گران ترین شهر آلمان کدام است؟

مونیخ معمولاً به عنوان گران ترین شهر آلمان شناخته می شود و پس از آن فرانکفورت، اشتوتگارت و هایدلبرگ قرار دارند. مهم ترین عامل هزینه زندگی در یکی از این شهرها قیمت اجاره است. اگر بتوانید یک خانه اشتراکی یا ملکی در حومه شهر پیدا کنید، باید بتوانید مبلغ قابل توجهی در هزینه های زندگی در این شهرها پس انداز کنید.

هزینه زندگی در آلمان نسبت به سایر کشورهای اروپایی

  • هزینه زندگی در اسپانیا نسبت به آلمان

آلمان و اسپانیا در رتبه بندی «هزینه زندگی در اروپا» نزدیک به هم هستند و اسپانیا کمی ارزان تر است. شهرهای بزرگ اسپانیا مانند بارسلونا مطمئناً با شهرهای بزرگ آلمان مانند برلین قابل مقایسه هستند، جایی که می بینید قیمت اقامت و غذا در بیرون تقریباً به یک میزان است. (همه چیز درباره مهاجرت به اسپانیا

  • هزینه زندگی در ایتالیا نسبت به آلمان

هزینه های زندگی در آلمان کمتر از ایتالیا است، اما نه به میزان زیاد. با این حال، حداقل دستمزد در ایتالیا وجود ندارد، بنابراین کسانی که به دنبال کار غیر حرفه ای هستند ممکن است برای تامین هزینه های زندگی به مشکل بخورند. به هرحال مهاجرت به ایتالیا بدلیل هزینه های مقرون به صرفه برای افرادی که بودجه کمی دارند انتخاب جذابی است. 

  • هزینه زندگی در لهستان نسبت به آلمان

لهستان در مقایسه با آلمان هزینه زندگی بسیار ارزان تری دارد. در اینجا می توانید به راحتی نرخ اقامت را حتی در شهرهای بزرگ با تنها 500 یورو در ماه بیابید. غذا، نوشیدنی، حمل و نقل و قبوض نیز هزینه کمی دارند. با این حال، حداقل دستمزد در لهستان کمتر از 3.50 یورو در هر ساعت کاری است.

  • هزینه زندگی در سوئیس نسبت به آلمان

سوئیس از نظر هزینه های زندگی گران ترین کشور اروپا است. این به این معنی است که انتخاب مهاجرت به آلمان به این معنی است که می توانید با بودجه بسیار کمتری مهاجرت کنید. همانطور که گفته شد، دستمزدها در سوئیس بسیار بالاتر از تقریباً هر جای دیگری در اروپا است.

  • هزینه زندگی در اتریش نسبت به آلمان

با توجه به اینکه اتریش اقتصاد کوچک تری نسبت به آلمان دارد، ممکن است متعجب شوید که ساکنانش باید هزینه بیشتری برای زندگی بپردازند. به خصوص وقتی پایتخت ها را با هم مقایسه می کنیم. متوسط ​​اجاره یک آپارتمان یک تخته در وین 850 یورو است در حالی که در برلین 700 یورو است.

  • هزینه زندگی در فرانسه نسبت به آلمان

فرانسه هفتمین شهر گران اروپا برای زندگی است، اگرچه هزینه زندگی در فرانسه به شدت با هزینه زندگی در پاریس تغییر می کند. اگر به مناطق روستایی فرانسه یا حتی یک شهر کوچک یا شهری که پاریس نیست نقل مکان کنید، خواهید دید که بیشتر قیمت های روزانه با آلمان قابل مقایسه است.

  • هزینه زندگی در انگلستان نسبت به آلمان

آلمان هزینه زندگی کمی پایین‌تر از بریتانیا دارد، اگرچه برلین بسیار ارزان‌تر از لندن است، که این میانگین هزینه‌های زندگی این کشور را تغییر می‌دهد. اگر کشوری را برای تحصیل انتخاب می کنید، مطمئناً ارزش این را دارد که بدانید هزینه تحصیل در انگلستان تقریباً 10000 پوند در سال (11700 یورو) است اما در هزینه تحصیل در آلمان تقریبا صفر است که این موضوع بسیار جذاب است.

  • هزینه زندگی در آلمان نسبت به سوئد

سوئد هشتمین کشور گران قیمت اروپا برای زندگی است که آن را به انتخاب بسیار گران‌تری نسبت به آلمان تبدیل می‌کند. با توجه به این که کارگران در سوئد از دستمزدهای نسبتاً بالایی برخوردار هستند و از سیستم مزایای اجتماعی بالاتری برخوردارند.