اگر تسلط خوبی به زبان اسپانیایی داشته باشید، اسپانیا می تواند مکان مناسبی برای ادامه تحصیل در مقطع لیسانس پزشکی باشد. شهریه ها و همچنین هزینه های زندگی برای زندگی و تحصیل در اسپانیا در مقایسه با کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا، انگلستان، کانادا و استرالیا بسیار پایین است. علاوه بر این، این کشور دارای بیش از دوازده دانشگاه در سطح جهانی است که آموزش پزشکی ارائه می دهند. در زیر، فهرستی از هشت بهترین دانشکده پزشکی در اسپانیا را خواهید دید.

یکی از رشته های خوب تحصیل پزشکی در اسپانیا است. پزشکی انسانی یک رشته چند رشته ای است که به مطالعه بدن انسان و شرایط سلامت آن می پردازد تا بتوان بیماری ها را به درستی درمان و پیشگیری کرد. پزشکی انسانی یک علم بهداشتی است که مسیر تعیین شده توسط تحقیقات زیست پزشکی را دنبال می کند و همچنین با رشته های درمانی، بینی شناسی، علوم انسانی پزشکی، مراقبت های فوری، فارماکوژنومیک، اخلاق پزشکی و سایر زمینه ها مرتبط است.

مطالعه سلامت انسان حتی از دوران باستان که طب سنتی توسعه یافت، موضوعی حساس بوده است. تکنیک‌ها دائماً در حال توسعه هستند و اکتشافاتی که درمان بیماری‌ها را بهبود می‌بخشد، به شدت بر عملکرد پزشکی تأثیر می‌گذارد. دانشجویانی که در مقطع کارشناسی در رشته پزشکی انسانی ثبت نام می کنند می توانند بر روی تخصص های پزشکی مانند ژنتیک، ایمونولوژی، علوم اعصاب، سم شناسی، علوم تغذیه، آناتومی و بسیاری دیگر تمرکز کنند. این تخصص ها همچنین به عنوان دوره های کارشناسی ارشد در دسترس هستند که یک مطالعه عمیق از جنبه های مختلف سلامت انسان ارائه می دهند. فارغ التحصیلان رشته پزشکی انسانی این امکان را دارند که به متخصصان سلامتی مانند مهندسان زیستی، داروسازان، درمانگران، پرستاران یا حتی دانشمندان آزمایشگاهی تبدیل شوند.

برترین مدارس پزشکی در اسپانیا

1. دانشگاه بارسلونا

دانشگاه بارسلونا (UB)، بر اساس رتبه بندی های متعدد دانشگاه های معتبر جهانی، بهترین دانشگاه اسپانیا است. این دانشگاه دولتی که در سال 1450 تأسیس شد، دارای تعدادی پردیس پراکنده در سراسر شهر بارسلونا است که در مجموع حدود 124 هکتار را اشغال می کند. تعداد کل ثبت نام در آن در حال حاضر نزدیک به 63000 نفر است. این شامل بیش از 11500 دانشجوی بین المللی از 131 ملیت است.

دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی UB مدرک لیسانس پزشکی ارائه می دهد. این یک برنامه شش ساله است که برای تکمیل آن به 360 ECTS نیاز دارد. تدریس در پردیس پزشکی، که به کلینیک بیمارستان بارسلونا متصل است، انجام می شود. اگرچه زبان کاتالانی زبان نهادی دانشگاه است، اما این رشته تا حدی به زیان انگلیسی در این دانشکده پزشکی ارزان در اسپانیا تدریس می شود. این دانشگاه در میان 100 دانشگاه برتر رتبه بندی دانشگاه های جهانی تایمز در سال 2019 بر اساس موضوع: بالینی، پیش بالینی و سلامت، مدعی است. (همه چیز درباره مهاجرت به اسپانیا)

2. دانشگاه خودمختار بارسلونا

دانشگاه خودمختار بارسلونا (UAB)، یکی دیگر از دانشگاه های اسپانیایی با رتبه بالا است که در پایتخت کاتالونیا مستقر است. این دانشگاه دولتی که در سال 1968 تأسیس شد، بیشتر برنامه های آکادمیک خود را در پردیس اصلی در منطقه Bellaterra بارسلونا انجام می دهد. این دانشگاه حدود 34000 دانشجو دارد که از میان آنها بیش از 4000 دانشجوی بین المللی یافت می شود.

دانشکده پزشکی UAB مدرک لیسانس خود را در پزشکی با همکاری دانشگاه پومپئو فابرا (UPF) ارائه می دهد. دروس در دانشکده پزشکی در اسپانیا عمدتاً به زبان کاتالان و اسپانیایی تدریس می شود و در حدود پنج درصد از دوره ها از زبان انگلیسی به عنوان زبان آموزشی استفاده می شود. این از 360 ECTS تشکیل شده است و برای یک دوره 6 سال تحصیلی به صورت تمام وقت اجرا می شود. امکان تحصیل پاره وقت نیز وجود دارد. این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS بر اساس موضوع 2019 پزشکی در رتبه 68 قرار دارد.

3. دانشگاه خودمختار مادرید

دانشگاه خودمختار مادرید (UAM)، یک دانشگاه دولتی است که در سال 1968 تأسیس شد. جمعیت دانشجویی آن در شمال 31500 نفر است. دو پردیس اصلی آن، پردیس Cantoblanco و پردیس پزشکی در منطقه شمالی مادرید Fuencarral-El Pardo واقع شده‌اند.

دانشکده پزشکی UAM مسئول مدارک پزشکی در مقطع کارشناسی است. این برنامه شش ساله است و در پردیس پزشکی برگزار می شود. دانشجویان برای کسب مدرک در مجموع به 360 ECTS نیاز دارند. این رشته به طور کامل به زبان اسپانیایی تدریس می شود. رتبه بندی دانشگاه های جهانی Times Higher Education در سال 2019 توسط Subject این دانشگاه را در لیست 200 برتر آموزش پزشکی قرار می دهد.

4. دانشگاه ناوارا

دانشگاه ناوارا، یا دانشگاه ناوارا (UNAV)، یک دانشگاه خصوصی مسیحی است که تاسیس خود را در سال 1952 آغاز کرد. این دانشگاه در پامپلونا، پایتخت ناوارا واقع شده است. در حال حاضر حدود 13200 دانشجو در این دانشگاه ثبت نام کرده اند که نزدیک به 3400 دانشجوی بین المللی را شامل می شود. طبق رتبه بندی دانشگاه های جهانی تایمز در سال 2020، این دانشگاه یکی از پنج دانشگاه برتر اسپانیا است.

مدرک پزشکی در UNAV، معروف به برنامه بین المللی در پزشکی، توسط دانشکده پزشکی اداره می شود. تقریباً نیمی از افراد در دو سال اول برنامه شش ساله خود از زبان انگلیسی به عنوان زبان آموزشی در این دانشکده پزشکی در اسپانیا استفاده می کنند. این دانشگاه همچنین یک دوره یک ساله زبان را در مدرسه زبان خود به نام ILCE ترتیب می دهد تا دانشجویان بین المللی غیر اسپانیایی زبان را برای شرکت در برنامه مدرک آماده کند.

5. دانشگاه والنسیا

دانشگاه والنسیا (UV)، یک دانشگاه قرون وسطایی است که در سال 1499 تأسیس شد. در حال حاضر، دانشگاه دولتی بیش از 65500 دانشجو را در خود جای داده است. این دانشگاه دارای سه پردیس در سراسر والنسیا است: پردیس Blasco Ibáñez، پردیس Burjassot-Paterna، و پردیس Tarongers.

در دانشگاه والنسیا ، مدرک لیسانس در پزشکی توسط دانشکده پزشکی و ادنتولوژی ارائه می شود. این برنامه شش ساله در پردیس Blasco Ibáñez برگزار می شود و از 360 ECTS تشکیل شده است. زبان های مورد استفاده در کلاس انگلیسی، اسپانیایی و والنسیا می باشد. این دانشگاه در رتبه بندی جهانی رشته های آکادمیک شانگهای 2019 - پزشکی بالینی در بین 200 دانشگاه برتر قرار دارد.