آلمان این روزها به دلایل زیادی مقصد تحصیلی برای بسیاری از دانشجویان بین المللی است. تحصیل در آلمان مزایای زیادی دارد. تاریخ غنی ، تنوع فرهنگی، سبک زندگی پر جنب و جوش و پویا و مدارک معتبر جهانی که نوید اشتغال پذیری بالا با هزینه زندگی کم را می دهد، تنها برخی از آنهاست. به عنوان یک دانشجوی خارجی، می توانید از این واقعیت مطمئن باشید که هر ثانیه ای را که در آلمان سپری می کنید، دوست خواهید داشت.

چرا تحصیل در کشور آلمان؟

آلمان در بین مقاصد برتر جهان برای تحصیل دانشجویان رتبه بندی شده است. در ادامه نگاهی به تمام مزایای تحصیل در آلمان برای دانشجویان بین المللی می کنیم.

تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی

این موضوع یکی از دلایل اصلی تحصیل در آلمان برای همه دانشجویان بین المللی است. تحصیلات عالی در آلمان عمدتاً توسط دولت تأمین می شود و به همین دلیل است که شهریه تقریباً صفر یا کم برای دانشجویان دارد. از اکتبر 2014، تمام دانشگاه های دولتی آلمان شروع به ارائه آموزش عالی رایگان برای همه دانشجویان کردند. با این حال، دانشجویان بین المللی باید برخی از هزینه های اداری اضافی را بپردازند که معمولاً بسیار کم است.

  • دانشگاه های دارای رتبه برتر در آلمان

تعداد کمی از دانشگاه های دولتی در آلمان جزو بهترین دانشگاه های جهان هستند و رتبه خوبی در رتبه بندی جهانی QS دارند. آنها از شهرت خوبی در سرتاسر جهان برخوردارند و دانشجویان به دلیل آموزش با کیفیتی که ارائه می دهند، برای این دانشگاه ها ارزش قائل هستند. علاوه بر این دانشگاه های آلمان دارای اساتید و زیرساخت های عالی هستند.

5 دانشگاه برتر آلمان:

  • Technische Universitat Munchen
  • Ludwig-Maximilians Universitat Munchen
  • Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg
  • Humboldt-Universitat zu Berlin
  • Freie Universitat Berlin
  • ارائه دوره های تحصیلی بی شمار

یکی از مزایای تحصیل در آلمان، داشتن دوره های تحصیلی زیاد است. دوره های بی شماری برای انتخاب در این کشور وجود دارد. آلمان دوره های مختلفی را متناسب با همه علایق ارائه می دهد. مهم نیست که علاقه شما چیست، زیرا می توانید دوره ای را پیدا کنید که توسط متخصصان بسیار معتبر در آلمان تدریس می شود.

  • مدارک معتبر جهانی

سیستم آموزشی در آلمان به گونه ای طراحی شده است که با تمام پیشرفت های علمی مدرن مطابقت داشته باشد تا به دانش آموزان کمک کند تا با اطمینان خاطر با چالش های جهانی روبرو شوند. یکی از مزایای تحصیل در آلمان برای دانشجویان بین المللی این است که مدارک آنها در سطح جهانی شناخته می شود زیرا دانشگاه های آلمان بسیار قابل توجه هستند. این بدان معنی است که مدارک آنها در کشورهای مختلف دیگر ارزشمند خواهد بود که می تواند شروع خوبی برای حرفه بین المللی آنها باشد.

  • فرصت های شغلی عالی برای دانشجویان بین المللی

دانشجویان بین المللی می توانند به مدت 20 ساعت در هفته یا 120 روز کامل در سال به صورت پاره وقت در آلمان کار کنند. کار پاره وقت راهی عالی برای دانشجویان بین المللی برای کاهش هزینه های خود است. دانشجویانی که از اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس نیستند، باید برای مجوز کار درخواست دهند تا بتوانند در آلمان کار کنند. همچنین، از آنجایی که آلمان اقتصاد بسیار توسعه یافته ای دارد، یافتن شغل برای هر کسی آسان تر است، حتی برای دانشجویان بین المللی. (همه چیز درباره کار در آلمان)

  • هزینه پایین زندگی در آلمان

هزینه زندگی در آلمان در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی محبوب بسیار مقرون به صرفه است. به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، بیشتر هزینه‌های شما صرف پرداخت اجاره می‌شود که می‌توانید با زندگی گروهی با دوستانتان آن را مدیریت کنید. هزینه های اضافی مانند غذا، فعالیت ها، حمل و نقل عمومی و ... نیز زیاد نیست. برای کاهش هزینه های روزانه خود می توانید برای مشاغل پاره وقت درخواست دهید. مشاغل پاره وقت می تواند راهی عالی برای دانشجویان برای مدیریت هزینه های خود در حین زندگی در آلمان باشد.

  • با ویزای دانشجویی به اروپا سفر کنید

از مزایای تحصیل در آلمان می توان به سفر به سراسر اروپا با ویزای دانشجویی آلمان اشاره کرد. اگر می خواهید در طول مدت اقامت خود در آلمان از سایر کشورهای اروپایی دیدن کنید، می توانید این کار را انجام دهید. شما می توانید بدون ویزا در تمام کشورهای شنگن سفر کنید. این یک فرصت شگفت انگیز برای همه دانش آموزانی است که عاشق سفر هستند.

اطلاعات بیشتر: سرمایه گذاری در آلمان

  • فرصتی برای یادگیری یک زبان جدید

زبان آلمانی رایج ترین زبان مادری در کشورهای اروپایی است. یادگیری آلمانی می تواند درهای زیادی را به روی شما باز کند، از فرصت های شغلی گرفته تا شادی عاطفی بیشتر. اکثر شرکت های آلمانی به دنبال افرادی هستند که می توانند آلمانی صحبت کنند. اگر توانایی صحبت کردن به بیش از یک زبان از جمله آلمانی را دارید، مطمئناً حرفه شما بسیار درخشان تر به نظر می رسد. علاوه بر این، یادگیری یک زبان خارجی همیشه یک گزینه عالی است زیرا می توانید به عنوان مترجم کار کنید یا حتی به کل دنیا سفر کنید و ارتباط بهتری داشته باشید.

  • سبک زندگی عالی در آلمان

آلمانی ها دوستانه و پر از زندگی هستند و شما به راحتی می توانید دوستان آلمانی خوبی پیدا کنید. می‌توانید از فعالیت‌های ورزشی و تفریحی مختلف مانند باشگاه، سینما یا تئاتر در اوقات فراغت خود لذت ببرید یا از موزه‌ها یا کنسرت‌های موسیقی دیدن کنید، زیرا آلمان همیشه این حال و هوای هنری را در همه جا دارد. آلمان همچنین دارای پیشینه فرهنگی و تاریخی غنی است. اگر شما فردی هستید که از بازگشت به تاریخی ترین لحظات در کل نوع بشر و شنیدن حقایق بیشتر در مورد آنها لذت می برید، پس تحصیل در آلمان انتخاب شماست